2012. augusztus 28., kedd

Pachelbel: Canon in D

Bár nem mondhatnám, hogy ez a világ legváltozatosabb darabja, mégis nagy népszerűségnek örvend, én is szeretem. Elég ünnepélyes is mondjuk egy esküvőre, vagy egyéb rendezvényekre. Igazából pár ütemből áll, amit jó sokszor variál.


Be kell valljam töredelmesen, hogy ez a darab itt most a feldolgozás miatt került fel a blogra. Amúgy is jött volna valamikor, de nem ennyire elől. Azonban rátaláltam erre, és annyira ötletesnek találtam, hogy muszáj megmutatnom:


No és akkor itt mindenki bevallhatja legalább saját magának, hogy jó, jó, szép, szép, egyenesen zseniális, de most egy pár napig mégsem szeretném újra hallani. Én nagyon bátor vagyok, hogy ezt most mindenki előtt bevallom, titeket pedig megkíméllek az egyéb feldolgozásoktól és átiratoktól. Amúgy ha valakit érdekel, a youtube-on fellelhető még rengeteg átirat, a zongorától elkezdve a klasszikus gitáron át a víziorgonáig, de még harangjátékkal, vagy egy rakás hárfával is megtalálhatjátok. Esetleg eredeti hangszerekkel is.
És most igazán nem érdemlem, hogy bárki köveket dobáljon rám. Mentségemre szóljon, hogy jó párszor volt alkalmam eljátszani a csellószólamot, melyet egy perc alatt is tuti a legkitartóbb ember is megun. Nem baj, türelemre nevel :) Nektek azonban itt az egész mű, nem kárhoztatok senkit arra, hogy csak a cselló szólamot hallgassa. Ennek ellenére játszom én ezt szívesen bármikor, bárhol, mert úgy gondolom, mégiscsak az a 8 hang a lelke ennek a műnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése